FAQ

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?
U kunt op clementi.nl via verschillende manieren betalen:
  • iDeal: Gemakkelijk via uw eigen online bankieren ( voor Nederlandse banken )
  • Paypal: Betaal via uw paypal account met creditcard of bankrekening.
  • Creditcard: Gemakkelijk betalen met Visa of Mastercard
  • Maestro: Let op u heeft een special Maestro online betaal pas nodig.
  • Bankcontact / Mister Cash: Voor onze klanten in België gemakkelijk online bankieren
  • Giropay: Voor onze klanten in Duitsland gemakkelijk online bankieren.
Kan ik met een creditkaart betalen?
U kunt met Visa of Mastercard betalen in onze webshop.

Zijn de getoonde prijzen incl. BTW?
Alle prijzen die staan vermeld op Clementi zijn inclusief BTW. U weet dus meteen waar u aan toe bent en komt tijdens het afrekenen niet meer voor verrassingen te staan.
Is er een maximum verbonden aan een bestelling?
Er zit een maximum van 3 artikelen per bestelling. Indien u meerdere artikelen wenst, dient u hiervoor nog een bestelling te plaatsen.
 
Indien ik meerdere bestellingen plaats, kunnen deze dan worden samengevoegd?
Alle bestellingen worden individueel afgehandeld. Het is helaas niet mogelijk bestellingen samen te voegen.
 
Hoe kan ik zien of de schoen in mijn maat nog op voorraad is?
Als u een maat selecteert dan wordt direct aangegeven als deze maat niet meer op voorraad is door de tekst “niet voorradig”.
 
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Als wij uw bestelling op voorraad hebben, zal deze normaal binnen 2 a 3 werkdagen met Post NL worden verzonden.
 
Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?
Bestellingen die zijn afgerond op de webshop kunnen ook in de winkel aan de Noordmolenwerf 175 te Rotterdam worden opgehaald. Tijdens het bestel proces dient u de verzendmethode te selecteren als "ophalen in de winkel" . U kunt tijdens winkeltijden ( dinsdag t/m donderdag en zaterdag van 11:00 tot 17:00 en vrijdag van 12:00 tot 19:00 uur.) uw bestelling ophalen. Via 010 213 4472 kunt u tijdens openingstijden een afspraak maken voor het ophalen van uw bestelling.Neem uw factuur mee als bevestiging. Tijdens de vakantie maanden juli en augustus is het niet mogelijk om uw bestelling in de winkel op te halen.
Modellen met de sticker ' On order only' zijn alleen in onze webshop verkrijgbaar.


Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
U ontvangt een orderbevestiging van uw bestelling per e-mail. Het is daarom zeer belangrijk dat u het juiste e-mailadres aan ons opgeeft. In deze orderbevestiging bevestigen wij de succesvolle bestelprocedure en de ontvangst van de order. Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betalingsbewijs! Bewaar hem dus goed op uw computer en/of print hem uit!

Wat betekend ' On Order Only' / Leverbaar op bestelling ?
De modellen van United Nude met de 'On order only'  sticker zijn alleen verkrijgbaar via onze webshop en zijn alleen leverbaar op bestelling, de schoenen zijn dus niet op voorraad in onze winkel. Bestel normaal online en de schoenen worden verzonden zodra ze bij ons binnen zijn. Houdt rekening met 2 a 3 werkdagen extra verzendtijd.

Wat betekend ' pre order' bestelling ?
De artikelen die een 'pre order' sticker hebben zijn voor dat ze bij ons binnen zijn al te bestellen. Deze artikelen worden over het algemeen binnen enkele weken verwacht. U krijgt 10% korting als u eerder besteld en de artikelen worden geleverd zodra ze bij ons binnen zijn. Zo bent u verzekerd voor uw maat

Kan ik ook kortings codes gebruiken ?

Clementi maakt voor special acties gebruik van kortings codes. Vul tijdens het bestelproces deze code in en de korting wordt direkt in het winkelwagentje aangepast. Korting kan zijn in euro's, percentages of gratis verzending. Er kan altijd maar één code tegelijk gebruikt worden. Meld u aan voor de nieuwsbrief en u krijgt de laatse informatie en updates over acties en codes.
 
Kan een artikel nadat ik mijn bestelling heb geplaatst toch uitverkocht zijn?
Ja, dit is mogelijk al doen wij hier alles aan om dit te voorkomen.
 
Ik was aan het bestellen, maar er ging iets niet goed en nu is het artikel niet meer op voorraad, wat moet ik doen?
Als u artikelen in uw winkelmandje plaatst, worden deze gereserveerd voor u. Als er iets mis gaat met de bestelling zullen deze artikelen nog steeds voor u gereserveerd zijn. Betreft het het laatste artikel in deze maat dan zal het systeem "niet voorradig" aangeven. Als dit bij u gebeurt, stuur dan een mailtje naar onze klantenservice: klantenservice@clementi.nl
 
Kan ik mijn bestelling ruilen/retourneren?
Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan dient u het binnen 7 dagen na leverdatum aan onderstaand retouradres te zenden. Vraag een retourformulier aan via klantenservice@clementi.nl. Het ontvangen retourformulier dient u ingevuld bij de retourzending toe te voegen en duidelijk aan te geven of u het betaalde bedrag terugbetaald wilt krijgen of dat u het artikel wilt ruilen (U kunt ook een kiezen voor een tegoedbon van de Clementi winkel/webshop). Kosten en risico van deze retourzending zijn voor rekening van de koper (zie www.postnl.nl voor de exacte verzendtarieven). Na ontvangst en controle van de retourzending wordt het bedrag op uw rekening retour gestort. Er wordt alleen overgegaan tot retourstorting als wij het artikel in dezelfde staat ontvangen als waarin wij het verstuurd hebben. Het artikel dient uiteraard in nieuwstaat en ongedragen te verkeren en de schoenendoos moet onbeschadigd zijn en er mogen geen stickers op de doos geplakt worden. Bij een ruilverzoek dient u duidelijk het nieuwe gewenste artikel, de juiste maat en kleur te vermelden op het retourformulier. U kunt artikelen die via de webshop zijn aangekocht ook omruilen via onze winkel in Rotterdam, men dient alleen eerst een afspraak te maken met de winkel. RETOURADRES: Clementi, Noordmolenwerf 175, 3011 DC Rotterdam, Tel: 010 213 4472 Franco- en rembourszendingen worden op geen enkele voorwaarde door ons geaccepteerd. 
 
 
Voor het verzenden van de meeste artikelen binnen Nederland worden geen verzend en administratie kosten in rekening gebracht. Alleen voor items onder de €50 euro en met 50% korting worden € 6,95 verzondkosten gerekend..

Verstuurd u ook naar het buitenland?
Ja, wij versturen ook naar het buitenland. Er zijn 4 tarieven voor verzending naar het buitenland met PostNL Track and Trace.
PostNL 0: € 8,95 ( België, Luxemburg)
PostNL 1: € 13,- (Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland), Duitsland, Frankrijk (incl. Corsica en Monaco), Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische eilanden), Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en Kanaaleilanden), Zweden )
PostNL 2: € 18,50 ( Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal(incl. Azoren en Madeira), Roemenie, Slovenië, Slowakije, Tsjechië)
PostNL 3: € 19,30 ( Albanië, Andora, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer Eilanden, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland)
PostNL 4:  € 24,30 ( Alle overige landen ).

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van mijn pakket?
De kosten en het risico van deze retourzending zijn voor rekening van de koper.

Is uw website beveiligd?
Onze website is beveiligt met een SSL certificaat en we maken gebruik van beveiligde betaal connecties via Multisafepay iDEAL en Paypal
Hoe wordt mij bestelling bezorgt ?
Uw bestelling wordt via PostNL verstuurd.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb ?
In geval van een klacht verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice op tel.: 010-213 4472 of per e-mail: klantenservice@clementi.nl. Wij streven ernaar om klachten die wij via email ontvangen binnen 24 uur te beantwoorden. In alle gevallen kunt u binnen 3 werkdagen een reactie van ons verwachten.